Tekstschrijven

Uiteraard weet je zelf precies wat je wilt vertellen over je bedrijf of project. Dit verhaal omzetten in goede teksten is echter een vak apart. Onze tekstschrijver helpt je daar graag bij. Hoe? Door het schrijven van kraakheldere teksten die voor iedereen te begrijpen zijn. Ook als de materie wat ingewikkelder is.

Voordelen van een goede tekst

  • Betere vindbaarheid: dus meer bezoekers op uw website. 
  • Op de klant afgestemd: dat wekt vertrouwen. 
  • Het spreekt lezers aan: hierdoor wordt jouw verhaal ook echt gelezen. 
  • Een professionele uitstraling: dat leidt tot een hogere waardering.

Verschillende soorten van tekst

Webtekst
Webteksten vragen een speciale schrijfstijl: kort, bondig en afgestemd op de doelgroep. Een goede webtekst maakt uw website beter vindbaar voor zoekmachines (SEO).

Brochure / flyer
Een krachtig middel om de lezer te overtuigen. Daarom is een brochure of flyer een slimme mix van prikkelende koppen, tekstblokken en afbeeldingen.

Persbericht
Met een persbericht breng je nieuwe ontwikkelingen bij een breed publiek onder de aandacht. De uitdaging hierbij is dat journalisten jouw bericht plaatsen!

Advertorial
Een slimme manier van adverteren, doordat een advertentie wordt verpakt als redactioneel artikel. Maar pas op voor te veel reclame in de advertorial.

Nieuwsbrief
Je wil jouw klanten tijdig informeren over interessante aanbiedingen. Een periodieke nieuwsbrief werkt prima, mits deze goed opvalt tussen alle andere mailings.

Vakartikel
Naast inhoudelijk ijzersterk, moet een vakartikel goed leesbaar zijn. Daarbij is het specialisme van de schrijver echter vaak zijn valkuil. Wij zorgen ervoor dat het verhaal prettig leest.

Reportage / journalistiek verslag
Een nieuwe machine, publiciteitsstunt of andere unieke gebeurtenis, schreeuwt om vastgelegd te worden als projectverslag of bedrijfsreportage.

Social media
Met miljoenen gebruikers vormen Facebook en LinkedIn dé manier om een groot publiek te bereiken. Wij verzorgen zowel de tekst als een passende afbeelding.

Werkwijze

Tijdens een interview bespreken jullie samen de inhoud van de tekst. De tekstschrijver stelt de juiste vragen waardoor de kern helder wordt en duidelijk is wat hij moet schrijven en voor wie. Misschien is interview niet altijd nodig en kan hij het artikel schrijven op basis van door jou aangeleverde broninformatie. De meest handige werkwijze stemmen jullie uiteraard samen af. Vervolgens schrijft hij de teksten en legt die ter review aan jou voor. Jij blijft namelijk altijd verantwoordelijk voor je eigen verhaal. De tekstschrijver verwerkt jouw opmerkingen en presenteert dan de definitieve versie. Vervolgens verwerken wij die in de diverse communicatie middelen.